گروه رایان پرداز

  • کامپیوتر رایان پرداز خوی
  • اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً .

    خبرگزاری پانا+حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت همطراز می شود

    به گزارش پانا، علیرضا منادی سفیدان گفت: در بودجه سال 1394 مبالغ قابل توجهی برای کمک به آموزش عالی و آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

    وی گفت: مبلغ 1700 میلیارد تومان از محل صرفه جویی شرکت های دولتی و 600 میلیارد تومان دیگر ردیف جداگانه برای کمک به معیشت فرهنگیان و بازپرداخت معوقات اختصاص یافته است. همچنین 420 میلیارد تومان از محل عوارض گاز برای کمک به گرمایش و سرمایش مدارس و 200 میلیارد تومان برای سرانه مدارس از همان محل اختصاص یافت.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در این تلاش چند ساله، ارائه طرح ارتقاء کیفی معیشت و ارتقاء کیفی علمی و پژوهشی فرهنگیان از طریق طرح رتبه بندی فرهنگیان در مجلس صورت گرفت که در آن زمان متأسفانه فقط با اختلاف یک رأی (49% آراء) رأی نیاورد ولی قرار شد که دوباره پیگیری کنیم که خوشبختانه دولت اعلام کرد خود لایحه ای در این خصوص خواهد آورد. اینک پس از این پیگیری ها، نتایج ذیل به دست آمد.

    وی خاطرنشان کرد: آخر امسال در حقوق های سال 1394 علاوه بر 14% افزایش در حقوق فرهنگیان، یک رقم حدود 100 هزار تومانی نیز افزایش وجود خواهد داشت که مربوط به برابری و تراز بندی حقوق دریافتی فرهنگیان با دیگر کارمندان دولت خواهد بود. که البته این رقم برای آموزگاران قبل از این احتساب شده بود (بند 5 ماده 68 نظام پرداخت) [برای مثال دبیرانی که ضریب فوق العاده شغلی شان 800 است به 1500 خواهد رسید، ضریب فوق العاده شغلی معلمان فوق دیپلم به 1000 خواهد رسید، مستخدمین خدماتی که ضریب فوق العاده شغلی 300 دارند به 700 خواهند رسید.

    وی تصریح کرد: رتبه بندی نیز روز یکشنبه در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح و تائید شد و به هیئت دولت آمد که نوبت رسیدگی نرسید و قرار شد چهارشنبه در کابینه مطرح و برای یکشنبه لایحه به مجلس ارسال شود که مجلس بنا دارد در اسرع وقت نسبت به بررسی این لایحه اقدام و آن را اعمال کند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص 700 میلیارد تومان برای کمک به آموزش عالی شامل مؤسسات پژوهشی، جهاد دانشگاهی و دیگر مؤسسات تابعه خبر داد.

    • نوین پرداز

    نظرات  (۱)

    • برخی دستگاه های اجرایی نظیر سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون، سازمان دامپزشکی و سازمان زندان ها براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی از پرداخت های قابل توجهی حتی تا میزان سه برابر حقوق و مزایای دریافتی تحت عنوان فوق العاده جذب برخوردار شدند.

    • بند ب ماده (۲۰) قانون برنامه پنجم نیز بسیاری از کارمندان دستگاه های اجرایی مشمول قانون نظیر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و صندوق رفاه دانشجویان را از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج کرد که نتیجتاً ضوابط پرداخت جدیدی را اجرا می کنند.

    • قوه قضاییه نیز با مصوبه ای که به استناد بند الف ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه از هیات وزیران گرفت، حقوق کارمندان خود را حداقل به میزان ۵۰ درصد افزایش داده است.

    • وزارت کشور نیز براساس تصویبنامه شماره ۶۳۱۳۲/ت ۴۸۷۵۳ ه مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۲ حقوق کارمندان خود را تا ۳۵% افزایش داد.

    • سازمان ها و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز که بعضاً دارای وابستگی سازمانی و مالی به دولت هستند غالباً از مکانیزم های بخش خصوصی تبعیت می کنند و وجوهی خارج از قاعده را به کارکنان و مدیران خود پرداخت می کنند.

    از جمله این سازمان ها می توان به سازمان تامین اجتماعی که صاحبان اصلی آن کارگران و کارکنان کشور هستند و صدا و سیما که بخشی از حاکمیت محسوب می شود اشاره کرد که قواعد پرداخت مخصوص به خود دارند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.