به دقت بخوانید
راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی جدید ارزشیابی کیفی۱۳۹۳
راهنمای تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی جدید ارزشیابی کیفی – توصیفی ۱۳۹۳ جهت استفاده همکاران قابل دریافت می باشد:
“منظور از گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی ( پایه اول تا ششم )، همان بازخورد پایانی است که معلم با عنایت به سالت خطیر شغلی، در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه و خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت های فردی دانش آموز و با استفاده از شواهد و اطلاعات جمع آوری شده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویدادنگاری دفتر کلاسی، جهت ارائه به ذی نفعان (والدین، دانش آموز و مدیرمدرسه) تکمیل می نماید.”
توصیه ها :
به واحد آموزشی توصیه می شود که:
* نمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی) به صورت دستی توسط معلم نوشته می شود و به خانواده ارائه می گردد؛ لذا تایپ سیستمی آن توسط مدرسه ضروری نیست.
* توصیف عملکرد و تعیین رتبه ی درس تربیت بدنی یا دروس دیگر که توسط مربی متخصص غیر از آموزگار مربوط تدریس می شود به عهده ی آن مربی خواهد بود.
* نمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی)پس از رؤیت خانواده توسط مدرسه صحافی و به عنوان سند در آموزشگاه نگهداری می گردد.
* نمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی)در سه نوبت مجزا ( دی ، خرداد و شهریور – برای دانش آموزان نیاز به تلاش خردادماه – )تکثیر و در اختیار معلم جهت تکمیل گذاشته می شود
* قبل از تحویل نمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی) به اولیا، جلسه ای توسط معلم تشکیل شود تا اقداماتی که لازم است اولیا بعد از دریافت گزارش، انجام دهند به اطلاع آن ها رسانده شود.
* به اولیا یادآوری گردد با توجه به اینکه توصیف عملکردها درنمون برگ الف (گزارش پیشرفت تحصیلی – تربیتی)کلی است برای درک درست میزان یادگیری و تشخیص صحیح تکلیف خود در جهت یاری بخشی به فرزندشان به پوشه کار دانش آموز که در طول سال تحصیلی و به شکل فرایندی تهیه گردیده است مراجعه نمایند.
* نمون برگ ب( کارنامه تحصیلی -تربیتی) بعد از تائید مدرسه در پرونده تحصیلی دانش آموز بایگانی و نگهداری می گردد.
- 93/11/20